Friday 16 March 2018

Visit China

who is she? Cobra Lily?

shukrimhmmd
hai guys, assalamualaikum and good day to you all

jadi, hari ni aku saja nak share kan tempat tempat yang aku dah lawat sebelum ni di mana korang patut pergi ke sana. it is highly recommended for you guys.

tempat dekat china. shanghai dan juga guangzhou

dekat situ korang boleh nikmati pandangan yang amat menenangkan. kalau nak rasa sejuk boleh pergi masa musim sejuk kalau nak panas boleh pergi masa musim panas. tapi mana mungkin kita nak pergi masa musim panas kan? hahaha malaysia lagi panas

dalam gambar tu ialah saya, abang saya dan juga ayah saya sebelum kami ke sana
kami sampai di sana pada pukul 8 malam di China. pada waktu itu tiada seseorang pun daripada mereka tahu untuk berbahasa inggeris. kami kebuntuan hahaha. kami perlu ambil teksi untuk ke Guangzhou tapi tulah masalahnya. cakap bahasa inggeris pun mereka tak faham langsung.

So, what we do kami mengambil keputusan untuk mengambil train yang digelar bullet train of china untuk ke destinasi kami. memang betul betul laju. dalam 420km/h . sampai sahaja di sana kami terus berehat dan alhamdulillah sampai juga di sana

Guangzhou, China
pada keesokan harinya kami berjalan jalan hingga ke larut malam. tapi ofkos lah solat tak tinggal kan. sebab dekat sana masjid pun senang nak cari. tapi susah nak cari yang pandai cakap inggeris hahaha. kami menetap di Guangzhou selama 3 hari 2 malam. kemudian kami berpindah destinasi ke Shanghai,China menaiki bullet train lagi sekali. hahaha sekejap je dah sampai.

setibanya saya di Shanghai, Allahu pemandangannya yang sangat sangat indah untuk kita nikmati sama ada pagi atau malam. memang tak akan jemu. bagi saya ini adalah percutian yang berbaloi. dekat sana pun murah murah je kalau nak shopping. seriously. 

Shanghai Street, China
jika berpeluang untuk ke sana lagi saya sangatlah bersyukur tapi kali ni in shaa allah dengan isteri pula lah hahaha

Guangzhou, China

so aku rasa sampai sini je lah aku nak share guys. ada apa apa nak tanya boleh direct jumpa tanya pasal apa apa dekat sini okay. gerak dulu apa apa roger!







No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...