Monday 12 February 2018

media sosial













http://ms.safetytoolboxtopics.com/Office/cyber-safety-social-media.html



seperti yang kita sedia maklum..dunia IT semakin berkembang bebas.kebanyakan urusan ataupon masalah kita hanya boleh diselesaikan dihujung jari sahaja.kebanyakan perbadanan kerajaan juga sudah mula mengunakan sistem ini bagi memudahkan urusan mereka...sebagai contoh pembayaran saman.






walaupun yang demikian.kita haruslah mempunyai sifat berjaga-jaga dan berwaspada.ini kerana dengan adanya dunia IT ini..semakin mudah info2 berkenaan diri kita diketahui oleh pihak yang tidak bertanggungjawab..kita seharusnya berwaspada dan jangan mudah memberi kata laluan dan segala informasi berkaitan dengan kita kenapa pihak yang tidak kita kenal..


selain itu,,dalam kalangan remaja pula..media sosial menjadi fokus utama,,,kebanyakan remaja mempunyai media sosial seperti  facebook,instagram,twitter dan macam2 lagi..ibu bapa dan keluarga sepatutnya memberi perhatian kepada anak2 zaman kini,.kerana ditakuti anak2 kita akan terjebak dalam perkara yang tidak diingini.











http://m.panditfootball.com/205820/perkembangan-sepakbola-dan-media-sosial




No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...