Monday 5 February 2018

HOBI TEMAN NENGOK ANIME

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Entry kali ni teman nok cite ke kome pasei hobi teman. selain bermain game online seperti mobile legends (previous entry)..teman juge suke menonton anime ataupun senang cite cartoon lee..tapi anime ni cartoon yang asalnya daripada negara jepun...pelukis atau penghasil anime ni digelar mangaka dalam bahasa jepun..manakala peminat anime macam teman ni digelar otaku... so antara jenis anime yg teman suke nonton adalah....



nanatsu no taizai / the seven deadly sins  (sumber : google image)



Menceritakan tentang beberapa jenis makhluk seperti faires,demons, humans, dan goddess didalam satu bumi..watak utama terdiri daripada 7 sekawan yang memiliki kuasa luar biasa..mereka difitnah sebagai pengkhianat kerajaan tetapi mereka tetap bertarung demi keadilan demi kerajaan dan banyak menyelamatkan nyawa lain.









bleach  (sumber google images)



Anime ini pula menceritakan tentang dunia shinigami iaitu penajaga roh manusia setelah mati. roh yg aman akan terus ke tempat dinamakan Soul Society iaitu tempat untuk roh meneruskan hidup setelah mati. manakala roh yg tidak aman akan stay di dunia...maka para shinigami inilah yang akan menghantar mereka ke soul society dengan cara tertentu. terdapat juga roh yang menjadi  monster iaitu makhluk yang terhasil drpd roh jahat manusia ataupun dijangkiti monster lain.


Antara sebab teman suke nonton anime adalah ....
anime ni tak melibatkan watak manusia didalam dunia sebenar kita so mereka boleh melakonkan watak ini secara lebih flexible dan melangkaui imaginasi dan kebolehan manusia sebenar.
anime ni juga tidaklah hanya hiburan semata2... terdapat juga kebaikan ataupun mesej yang disampaikan drpd setiap mangaka untuk semua otaku sekalian.
teman banyak juga belajar tentang culture jepun dan sedikit sebanyak mengubah cara pemikiran teman dalam dunia ini.. daripada jadikan hobi itu mengisi masa lapang..teman dapat belajar dari watak watak anime ini.. 

Sekian untuk entry kalini. 

zahiriabubakar




       


















No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...