Tuesday 20 February 2018

ANDROID VS IOS


                                                                  ANDROID VS IOS




Pernakah korang terfikir, sama ada android atau ios yang lebih bagus atau mesra pengguna. Tipula kalau korang tak nak phone yang terbaik untuk guna kan. Thread kali ini, kita bincang pasal phone okey.

image by google
Sebenarnya android ataupun ios mempunyai pros and cons masing - masing. Takda yang sempurna dalam dunia kan. Sebagai android user, mesti saya nak cakap yang android lebih bagus dari ios.


image by google

actually, semua ini bergantung kepada user. Kalau korang nak simple tak nak ubah apa - apa, ios yang bagus. Tapi kan ios mesti kena update version terkini. Ini berlainan dengan phone yang menggunakan sistem android. Android , walaupon korang tak pernah update version, ia tetap okay.


image by google


Sistem ios (closed source)  juga dikawal sepenuhnya oleh APPLE. User tidak boleh nak ubah apa - apa dalam phone. Contohnya, macam theme font. Android (open souce) tiada masalah untuk menukarkan theme font rom disebabkan ianya tidak dikawal sepenuhnya oleh mana - mana brand yang kita beli.

Jika membincangkan pasal lag ke tak lag. Secara kasar, android mungkin dikategori lag jika dibandingkan dengan ios.

Kesimpulannya, android atau ios mempunyai kelebihan dan kekurangan masing - masing. Terpulang kepada korang sebagai pengguna nak pilih yang mana okey. Tapi saya tetap dengan  android walau macam mana pon. Peace you.👌


image by google


                                        ANDROID, ANDA MAMPU MENGUBAHNYA

No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...