Tuesday 13 March 2018

Zaman sebelum Masdo (GAYA INDIE GAYA SAYA)

     Tahun 2008 merupakan mekar nya tahun untuk band band indie tempatan . Sebelum ada nya Masdo yang power tu , zaman 2008 ni banyak lagi band band yang power power kalau korang nak tahu. 

    Zaman ni la zaman masa korang kenakan pakaian kasut vans kotak kotak tu , converse yg dah pudar , rambut macam noh hujan yg lama tu . Kalau teringat balik memang kelakar and macam sakai pun ada . Tapi itu adalah zaman yang terbaik pernah aku rasa. Naik Ktm pergi KL semata nak tengok GIG , nak beli merch , nak beli baju diorang. Dah paling hipster dah la masa tu. haha.

Tapi hari ni bukan aku nak share pengalaman aku , instead aku nak share dengan korang lagu lagu yang pernah top or famous dan band during those days. LEGGO !

Yang paling aku minat sekali ada satu band ni dari Aloq Setar baq ang . Ada orang panggil band ni Arctic Monkeys Malaysia . Tapi  nama betul dia adalah THE BOURJUIS !! Antara Lagu yg famous , Warm Liking Song dan Coshman. Ni link dia di utube
 https://www.youtube.com/watch?v=HGMg71015aA

















Next , asal nya band ni adalah The Lipstick during those days , ni pun band fav gua gak. Tapi dia dah kembali dengan nafas baru dan nama baru. Masdo ! antara lagu yang famous adalah , Teruna dan Dara , Malam Pesta Rock and Roll and now lagu baru diorang Bunga !




















Seterus nya , gua nak share band THE TIMES . Band ni dah wujud dari 2004 and berasal dari KL. Legend jugak the times ni. Menjadi kegilaan Muda mudi di zaman itu. Antara lagu yg sedap "Gadisku Dalam Koma" . Korang boleh usha album 2008 diorang Modern Minimalis Glamour.




















Last but not least , band KOMPLOT . Band ni terkenal dengan kugiran yang menyajikan lagu bersertakan dengan saxophone. Memang ngam sui sui . Antara lagu yang terkenal adalah , Nora Zen , komflik metropolis dan banayk lagi. Usha di utube guys.


 

No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...