Saturday 3 February 2018

LAZADA MARiii

Okeyla,memandangkan sekarang ramai orang bershopping di hujung jari je..untuk blog entry kali nie,sebenarnya entry yang pertama, nak share cara untuk membeli online di LAZADA.

Sebelum tu, korang kena install LAZADA app dari play store. Lepastu boleh la pilih barang2 yang korang suka dan ADD TO CART.




Bila dah pilih barang yang hendak dibeli,korang pergi kat MY CART dan PROCEED TO CHECKOUT.


 Dalam Secure Checkout,korang kena isi email, nama , alamat rumah dan sebagainya la. Lepastu, korang PROCEED TO PAY, haa  dekat sini korang boleh pilih cmne korang nak bayar, so sekarang saya guna CIMB CLICK untuk payment.




Seterusnya korang tekan REVIEW ORDER dan korang akan masuk ke page REVIEW. Dekat sini korang akan tahu harga barang korang dengan shipping fees. Jika anda berpuas hati, tekan PLACE ORDER dan korang akan disambungkan ke CIMB CLICK untuk pembayaran.




 Haa, bila dah siap bayar, LAZADA akan hantar email kat korang sebagai confirmation yang korang dah place order barang dari LAZADA. Shopping dah selesai, just tunggu barang sampai kat rumah.







~LIFE IS SIMPLE AND MAKE IT SIMPLE~

No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...