Tuesday 29 May 2018

Famous Malaysian Rapper

Sebab gua nak cerita pasal Malaysian rapper so gua taip pakai bahasa melayu okay ?

Paling king sekali Mr. General Malique , gua consider as one of the legend and pioneer rapper in Malaysia. . Kalau kau dengar lagu dia and lirik dia kau kena cypher translate . Which buat aku kagum dengan penulisan dia dengan pernggunaan kosa kata dalam liriks dia. If you guys into hip hop then wajib dengar !

Image result for mr general malique

Dari Malaysia kita ke Singapura for one of the dopest ever , BUDAK JAHAT . Akeem Jahat . Antara Lagu sensasi beliau " RIBENA " , "Nora Danish " ,  "$ua" . Dia ni macam realist dengan secubit sensasi dalam lagu beliau. Dia tak hype macam lain lain rappers. Humble tak sombong dengan other rappers.

Image result for akeem jahat

Next in line is ...... Cant spell Allahuakbar without the RA . I give you all the way from keramat AMAN RA . 100 pantun kerat , Budak Flat dan paling latest Malu Tanya Sesat Jalan . Dia punya liriks macam bomb and ryhme dia aku consider one of the best. And setiap bait mesti ada makna. pheww You guys should hear from him.

Image result for Aman Ra

Last but not least , Mr President aka Joe Flizzow .  Side by side with Malique during Too Phat sampai skerang memperjuangkan rap di tanah ini . Other than rapping dia ada Barber shop dulu ada sebiji dekat subang sekarang dah expand Joe's Barber.

Image result for joe flizzow


No comments:

Post a Comment

INDAHNYA PENGALAMAN

Hye, bertermu kembali untuk blog kali ini.hahaa. Yaa, mungkin ini blog terakhir untuk sesi tahun 2018. Jika deberi kesempatan, bertemu kemba...